Akademii Rynku Nieruchomości

Strona główna » Wiedza » Rynek » Deweloperzy radzą, jak skutecznie promować mieszkania

Deweloperzy radzą, jak skutecznie promować mieszkania

05.06.17

Jaką formę komunikacji marketingowej deweloperzy uważają za najbardziej efektywną? Jakie działania reklamowe przynoszą najlepszy skutek w przypadku sprzedaży mieszkań?  

articleImage: Deweloperzy radzą, jak skutecznie promować mieszkania fot. Thinkstock

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.
Najlepsze efekty przynoszą promocje cenowe prowadzone w oparciu o wyszukiwarki internetowe, portale nieruchomości, czy reklamy banerowe. Te ostatnie, dzięki możliwościom targetowania są w stanie z dużą precyzją dotrzeć do potencjalnego klienta i zachęcić do odwiedzenia strony www, gdzie analizowane są zachowania użytkowników. Ponadto oferowane rozliczenia kampanii, takie jak np. CPC pozwalają na testowanie nowych rozwiązań z gwarancją założonego ruchu na stronie bez konieczności inwestowania większego budżetu.

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord S.A.

W związku z obchodami 40-lecia firmy otrzymaliśmy wiele gratulacji, nie tylko od partnerów biznesowych, ale i społeczeństwa, które dostrzegło pojawiające się reklamy. Informacje, które otrzymujemy z zewnątrz świadczą o jej sile. Ale nie tylko. Eventy w rodzaju dni otwartych to dla nas idealna okazja do zaprezentowania oferty szerszemu audytorium. Nieformalna atmosfera sprzyja bliższemu poznaniu się, a tym samym umożliwia stworzenie oferty szytej na miarę i klienci chętnie finalizują umowy. Zdarza się również, że wracają do nas w kilka dni po wydarzeniu.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

Uważam, że jedną z najskuteczniejszych form komunikacji marketingowej w branży deweloperskiej jest marketing 360. Współczesny konsument jest ciągle obecny online (social media, blogi, portale branżowe), ale także prowadzi życie offline (prasa, tv, radio, bilbordy). Model marketingu 360 pokazuje, że komplet działań online i offline jest dziś najbardziej skuteczny. Ważne tylko, by komunikacja marki była spójna (hasła, stylistyka). To zwiększa efektywność kampanii. Staramy się na bieżąco monitorować najnowsze trendy marketingowe, odpowiednio reagować i dopasowywać przekaz do klientów.

Yael Rothschild, prokurent Mill-Yon Gdańsk
W przypadku większość działań koncentrujemy się na obecności w internecie. To dla większości klientów pierwszy kontakt z projektem. Dbamy również o fachowy personel, który pomaga w wyborze mieszkania i przeprowadzeniu formalności. Najbardziej cieszy nas fakt, że wielu klientów trafia do nas z polecenia osób, które już zakupiły mieszkanie w jednej z inwestycji. Na przykład w Aura Park część klientów kupuje kolejne mieszkanie.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.
Wszystko zaczyna się od dobrego produktu, nad jakością którego w naszej firmie czuwa własne studio architektoniczne i pion realizacji inwestycji. Kompleksowe podejście do procesu budowlanego, od projektu po oddanie kluczy to solidna podstawa, dzięki której klienci chętnie do nas wracają i polecają nas swoim znajomym. Wszystkie nasze działania mają na celu budowanie długofalowych relacji z klientami i pozytywnych doświadczeń związanych z nowym mieszkaniem. W komunikacji marki liczy się przede wszystkim dialog z klientem. Miejscem takich rozmów coraz częściej jest internet i social media, ale nasza komunikacja odbywa się wielokanałowo. Informacje zwrotne przekazywane bezpośrednio pozwalają szybko udoskonalać nasze produkty.

Subskrybując nasze kanały, poza najświeższymi informacjami, klienci mają możliwość poznawania swoich przyszłych sąsiadów, umówienia się na wspólny trening lub spacer z psem wzdłuż Odry. W ten sposób budują się społeczności sąsiedzkie, które dla nas jako dewelopera realizującego osiedla społeczne są niezwykle ważne. To często szansa, aby życie osiedlowe zaczęło się toczyć długo przed zakończeniem budowy. Z przyjemnością obserwujemy zintegrowanych sąsiadów, kiedy wprowadzają się do nowego mieszkania.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
W przypadku naszych inwestycji największe znaczenie mają trzy kanały dotarcia do klienta: outdoor, internet i relacje, jakie zbudujemy z klientami. Realizujemy inwestycje wyłącznie w atrakcyjnych lokalizacjach w związku z tym najistotniejsze jest odpowiednie oznakowanie terenu inwestycji i usytuowanie reklamy zewnętrznej w najbliższym sąsiedztwie tak, żeby potencjalni klienci wiedzieli, że w tym miejscu powstaje projekt. Drugim kanałem jest internet, najistotniejszy w tej chwili sposób dotarcia do nabywców, który w ciągu ostatnich 10 lat zyskał na sile i praktycznie wyparł reklamę prasową. Trzecim, najważniejszym sposobem komunikacji jest zaufanie, budowane w ciągu blisko 35 lat naszej działalności. W każdej inwestycji mamy kilkudziesięciu klientów, którzy kupują kolejne mieszkanie lub kilka mieszkań i rekomendują zakup rodzinie oraz znajomym.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Najbardziej skuteczną komunikacją marketingową są obecnie różnego rodzaju działania w internecie, tj. profesjonalna strona internetowa inwestycji, pozycjonowanie w wyszukiwarkach, bannery reklamowe, ogłoszenia na portalach nieruchomościowych, fanpage na portalach społecznościowych, itp. Poza tym, skuteczne jest też odpowiednie oznakowanie terenu inwestycji.

Mirosław Łoziński, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa
Dla potencjalnego nabywcy bardzo istotną formą komunikacji marketingowej jest perfekcyjnie przygotowane biuro sprzedaży, reklama zewnętrzna i wizualizacje inwestycji. Działania, które podejmujemy wraz z naszymi partnerami służą dotarciu do bardzo szerokiej grupy odbiorców, dlatego też decydujemy się na reklamy radiowe w najlepszym czasie antenowym i szeroki mailing do wybranych baz klientów. Niezwykle istotna jest również dobrze funkcjonująca, przejrzysta i na bieżąco aktualizowana strona internetowa inwestycji.

Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates
W związku z tym, że potencjalni nabywcy w zdecydowanej większości poszukują mieszkań w internecie, z naszą ofertą staramy się docierać przede wszystkim w tym kanale za pomocą różnego rodzaju kampanii reklamowych. Są to zarówno działania pozycjonujące naszą ofertę w wynikach wyszukiwania, jak również bannery reklamowe w najczęściej odwiedzanych portalach internetowych. O nowej ofercie klienci mogą dowiedzieć się również z prowadzonych przez nas działań marketingowych w mediach społecznościowych. Często łączymy kampanie banerowe z wydarzeniami, które mają miejsce w biurach sprzedaży
na terenie realizowanych inwestycji, jak np. Dni otwarte. Takie połączone działania przynoszą najlepsze efekty.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.
Reklama w branży deweloperskiej opiera się dokładnie na tych samych narzędziach, jak każda inna reklama. Najskuteczniejsze są różne działania przeprowadzane równolegle. Marketing internetowy ma ogromne znaczenie, ponieważ internet jest kanałem komunikacji, dzięki któremu możemy bardzo szybko dotrzeć do potencjalnych klientów. E-mailing, social media, w których zamieszczamy wszelkie informacje o promocjach i inwestycjach, a także SEO, SEM, e-PR, czy landing page to doskonałe formy komunikacji. Odpowiednio wypozycjonowana strona internetowa daje nam gwarancję, że reklama trafi do wielu osób. Na wizerunek firmy pracują także, tzw. reklamy outdoorowe, spoty radiowe, ogłoszenia w prasie, czy telewizji. Dobrym rozwiązaniem są również Dni otwarte na terenie osiedli, podczas których klienci często mogą liczyć na preferencyjne warunki zakupu.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

W komunikacji marketingowej używamy szerokiej gamy kanałów dotarcia, jednak w procesie typowej promocji pro sprzedażowej kładziemy duży nacisk na kanały internetowe. Chętnie angażujemy się także w projekty promujące markę. Staramy się również organizować i wspierać przedsięwzięcia stricte dedykowane mieszkańcom i najbliższemu sąsiedztwu naszych projektów, czego dobrym przykładem jest Parapetówka na Kolskiej.

Ewelina Krosta, reprezentująca WAN S.A.
Najskuteczniejszymi formami marketingu w naszej firmie jest promocja oferty na portalach ogłoszeniowych o tematyce nieruchomości, mailingi i banery. Zainteresowanie zakupem zdecydowanie wzrasta, gdy wprowadzamy promocję, w której oferujemy obniżkę cen mieszkań.

Jerzy Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment
Od dłuższego czasu niemal wszystkie działania marketingowe dotyczące oferty mieszkaniowej prowadzimy przez internet. W przypadku naszej firmy są one najbardziej skuteczne. Wyjątkiem są lokalne działania outdoorowe w postaci banerów na placach budowy poszczególnych inwestycji.

(Kamil Niedźwiedzki, analityk serwisu Dompress.pl)
 

05.06.17
Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

Zapisz się na newsletter
Polecamy w oficjalnej księgarni
Wolters Kluwer Profinfo.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE