Strona główna » Wiedza » Aktualności » Jest wniosek ws. budowy terminalu w Szymanach, początek prac w 2014 r.

Jest wniosek ws. budowy terminalu w Szymanach, początek prac w 2014 r.

18.11.13

 Spółka samorządowa Warmia i Mazury złożyła do wojewody wniosek o wydanie pozwolenia na budowę terminalu pasażerskiego na lotnisku w Szymanach. Prace budowlane mają rozpocząć się w 2014 r., a zakończyć w 2015 r. - podał prezes spółki Leszek Krawczyk.

articleImage: Jest wniosek ws. budowy terminalu w Szymanach, początek prac w 2014 r. fot. Thinkstock


"Złożyliśmy kilka wniosków o wydanie zezwolenia na budowę na lotnisku w Szymanach, w tym terminalu pasażerskiego, strażnicy straży pożarnej na lotnisku, budowę ogrodzenia lotniska oraz adaptację istniejących budynków" - powiedział PAP prezes Krawczyk.

Rzeczniczka wojewody warmińsko-mazurskiego Edyta Wrotek potwierdziła, że wnioski wpłynęły. Dodała, że urzędnicy czekają na uzupełnienie dokumentacji.

Według Krawczyka w najbliższym czasie ogłoszone i rozstrzygnięte mają być przetargi na prace budowlane na lotnisku, a jeszcze w tym roku podpisana zostanie umowa na zaprojektowanie tzn. pola wzlotu, czyli wydłużenia do 2,5 km drogi startowej, dróg kołowania dla samolotów oraz płyty postojowej, a także na zaprojektowanie oświetlenia lotniska.
Prace budowlane w Szymanach mają się rozpocząć wiosną 2014 r.

Przygotowaniami do rozpoczęcia budowy lotniska w Szymanach o wartości 200 mln zł, finansowanej z udziałem dotacji unijnej, zajmuje się spółka samorządowa Warmia i Mazury. Jedynym udziałowcem spółki jest samorząd wojewódzki.

Lotnisko w Szymanach powstanie w miejscu dawnego lotniska wojskowego. Przed i w czasie II wojny światowej korzystało z niego lotnictwo niemieckie, a po jej zakończeniu polskie lotnictwo wojskowe. Od 1996 roku na mocy decyzji ministra obrony narodowej służyło potrzebom lotnictwa cywilnego. W latach 1998-2003 Port Lotniczy Szymany obsługiwał ruch samolotów pasażerskich, a liczba operacji lotniczych wahała się od 180 do 928 rocznie. Obecnie lotnisko nie prowadzi regularnych połączeń lotniczych.

Zgodnie z prognozami port będzie obsługiwał 57 tys. pasażerów rocznie, w ciągu 20 lat ma nastąpić wzrost do 731 tys. rocznie. Początkowo liczba operacji lotniczych, czyli startów i lądowań ma wynosić 5,6 tys. rocznie, by w ciągu dwóch dekad wzrosnąć do 17 tys. rocznie. Lotnisko ma być czynne siedem dni w tygodniu w godz. 6-22.

Rozbudowa lotniska w Szymanach ma kosztować 200 mln zł; unijne dofinansowanie inwestycji ma wynieść do 76 proc. Aby dotacja nie przepadła, port lotniczy musi być uruchomiony do 2015 r.

PAP 18.11.13
Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

  • Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

    Obrazek do artykułu: Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

    Drogowcy oficjalnie rozpoczęli w poniedziałek budowę północnej obwodnicy Oświęcimia. Rzecznik magistratu oświęcimskiego Katarzyna Kwiecień powiedziała, że droga, która ma być gotowa do końca 2017 r., usprawni połączenie miasta ze Śląskiem i Krakowem.... Więcej

  • Poznań: RM dofinansuje przebudowę estakady katowickiej

    Obrazek do artykułu: Poznań: RM dofinansuje przebudowę estakady katowickiej

    Ponad 26 milionów złotych rządowego dofinansowania otrzyma Poznań na przebudowę estakady katowickiej – poinformował w poniedziałek w Poznaniu minister finansów Paweł Szałamacha. Estakada jest elementem jednej z najważniejszych arterii w mieście. Więcej

  • Biegli: główną przyczyną katastrofy hali MTK były błędy w projekcie

    Obrazek do artykułu: Biegli: główną przyczyną katastrofy hali MTK były błędy w projekcie

    Z opinii biegłych wynika, że główną przyczyną katastrofy były błędy w projekcie wykonawczym pawilonu. Odbiegał on znacząco od sporządzonego prawidłowo projektu budowlanego. Aby ograniczyć koszty, projektanci błędnie określili współczynnik kształtu... Więcej

  • BGK: wynajmujemy tylko 4 proc. mieszkań

    Obrazek do artykułu: BGK: wynajmujemy tylko 4 proc. mieszkań

    W Polsce na rynek najmu komercyjnego trafia zaledwie około 4 proc. mieszkań. W dużych miastach razem z szarą strefą jest to 15–20 proc., ale to i tak ponad dwa razy mniej niż w Holandii czy Niemczech. Więcej

  • Wojewodowie o inwestycjach infrastrukturalnych

    Obrazek do artykułu: Wojewodowie o inwestycjach infrastrukturalnych

    W spotkaniu, które odbyło się w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, wojewodowie i dyrektorzy wydziałów infrastruktury urzędów wojewódzkich rozmawiali o dobrych praktykach występujących w postępowaniach administracyjnych dotyczących... Więcej

Zapisz się na newsletter
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE