Konferencja z udziałem organizacji branżowych i polskich przedsiębiorców odbyła się 10 lipca 2012 r. w siedzibie Krajowej Izby Gospodarczej w Warszawie.
Wiceminister Ilona Antoniszyn-Klik przypomniała, że Ministerstwo Gospodarki wspólnie z polskimi przedsiębiorcami przygotowało programy promocji dla 15 branż, które są polskimi specjalnościami eksportowymi. - Chcemy promować na rynkach zagranicznych sektory naszej gospodarki, które w ciągu najbliższych trzech lat będą rozwijały się najszybciej. Przemysł budowlany jest jednym z nich – powiedziała. - Mam nadzieję, że działania promocyjne przyczynią się do sukcesów polskich firm budowlanych na wybranych w branżowym programie rynkach – dodała wiceminister. Zwróciła uwagę, że branża samodzielnie wskazała kraje, w których poprzez promocję chce zwiększyć swój udział w rynku. -  Będziemy promować polskie budownictwo na Ukrainie, w Czechach, Rosji, Niemczech, Kazachstanie, Szwecji, Arabii Saudyjskiej oraz Maroko – wymieniła wiceminister Antoniszyn-Klik. Dodała, że MG na wsparcie finansowe przedsiębiorców z tej branży przeznaczy ponad 11 mln zł ze środków unijnych.
Wiceminister Antoniszyn-Klik poinformowała, że program promocji branży budowlanej w latach 2012-2015, podobnie jak pozostałych wybranych sektorów, będzie realizowany poprzez projekt systemowy Ministerstwa Gospodarki „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych”, w ramach poddziałania 6.5.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. – To pierwsze przedsięwzięcie dofinansowane z Unii Europejskiej, które od samego początku jest w pełni kreowane we współpracy administracji z przedsiębiorcami – oceniła wiceminister.
Realizatorem programu promocji branży budowlanej jest Konsorcjum „Polskie Budownictwo”, stworzone przez Krajową Izbę Gospodarczą, która jest liderem  konsorcjum, a także Polską Izbę Przemysłowo-Handlową Budownictwa, Interservis Sp. z o. o. Biuro Targów oraz ASM Centrum Badań i Analiz Rynków Sp. z o. o – Są to podmioty bardzo dobrze znające rynek, przed którymi MG stawia za zadanie dotarcie do przedsiębiorców i we współpracy z nimi zrealizowanie działań promocyjnych – zaznaczyła wiceminister Ilona Antoniszyn-Klik.
Konsorcjum „Polskie Budownictwo”, pod hasłem „Polskie Budownictwo. Zaufaj nam.” zorganizuje dla przedsiębiorców z branży szereg działań promocyjnych, w tym m.in.: udział w konferencjach i seminariach oraz misjach gospodarczych do Niemiec, Rosji, Czech, Szwecji, Kazachstanu i na Ukrainę. W programie branżowym przewidziano również wizyty studyjne dziennikarzy z wybranych krajów, zagraniczną kampanię promocyjną dla całego sektora, czy opracowanie analiz i raportów oraz informatorów o branży.
Realizator programu umożliwi także firmom udział w międzynarodowych imprezach targowo-wystawienniczych, zapewniając wsparcie organizacyjno-techniczne np. w zakresie logistyki, wynajmu powierzchni wystawienniczej o wielkości min. 9m2 dla każdej firmy, zaprojektowania i wykonania stoisk, ich obsługi technicznej, tłumaczenia czy organizacji spotkań B2B. Przedsiębiorcy będą mieli szansę uczestniczyć w takich zagranicznych imprezach targowo – wystawienniczych, jak:
1.SIB Casablanka, Maroko (jednorazowo)
2.KAZBUILD Almaty, Kazachstan  (trzykrotnie)
3.INTERBUD Kijów, Ukraina (trzykrotnie)        
4.MOSBULID Moskwa, Rosja (dwukrotnie)
5.IBF Brno, Czechy (dwukrotnie)
6.SAUDIBUILD- Arabia Saudyjska- Riyadh (jednorazowo)
7.NORDBYGG Sztokholm, Szwecja (jednorazowo)
8.BAU Monachium, Niemcy (jednorazowo)

Źródło: MG