Ministerstwo w swojej odpowiedzi na interpelację senatorską (sprowokowaną zastrzeżeniami gmin do programu finansowania dróg lokalnych) wskazało, że na skutek konsultacji z samorządowcami wprowadzono szereg modyfikacji. Polegały one choćby na ustaleniu, iż remont otrzyma maksymalnie 10 punktów, odwróceniu punktacji za klasę drogi (najlepiej punktowane są najniższe klasy) czy skorygowaniu punktacji za elementy bezpieczeństwa.

W przedstawionym stanowisku resort zwrócił również uwagę, że w trakcie spotkania z przedstawicielami urzędów wojewódzkich rozpatrywano listy złożonych wniosków. Z ich treści można było ustalić, że zaledwie przy sześciu punktach za kryterium nr 1 była szansa na otrzymanie dofinansowania. Zdaniem Ministerstwa, w przypadku inwestycji polegającej na kompleksowym remoncie (8 pkt) przynajmniej częściowe spełnienie innych kryteriów dawało średni poziom punktacji gwarantujący dofinansowanie. 

(wartowiedziec.org)

Więcej >>>