- Cieszę się, że udaje się nam realizować złożone deklaracje, że Polska potrzebuje spójnego rusztu komunikacyjnego, który pozwoli bezpiecznie i komfortowo przemieszczać się w ruchu pasażerskim i towarowym na osi północ – południe. Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy porty Trójmiasta, północną Polskę, Bałtyk z południem Europy – powiedział minister Andrzej Adamczyk.

Budowa południowego wylotu trasy S7 z Warszawy do Grójca jest jedną z kluczowych inwestycji dla układu komunikacyjnego stolicy, która znaczącą ułatwi dojazd do południowych przedmieść i regionów Mazowsza (Piaseczna, Radomia). Jest to też jeden z ostatnich brakujących odcinków ekspresowego połączenia pomiędzy Warszawą a Krakowem.

Inwestycja została podzielona na trzy odcinki:
Odcinek A od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,64 km. Wykonawcą jest konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A. Wartość kontraktu to 221,4 mln zł. W ramach inwestycji powstaną dwie jezdnie po 3 pasy ruchu. Kontrakt przewiduje też budowę węzłów Zamienie i Lesznowola oraz 8 wiaduktów i kładki pieszo-rowerowej, a także Obwodu Utrzymania Drogi „Zamienie”.

Odcinek B od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem) o długości 14,8 km. Wykonawcą jest firma IDS-BUD S.A. Wartość kontraktu to 388,7 mln zł. Na tym odcinku przewidywana jest budowa dwóch jezdni po 2 pasy ruchu. W ramach kontraktu powstaną węzły drogowe Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ, 2 Miejsca Obsługi Podróżnych, 14 wiaduktów, 3 mosty oraz kładka dla pieszych. Zadanie obejmuje też remont ok 17 km istniejącej DK nr 7.

Odcinek C od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca o długości 7,9 km. Wykonawcą jest firma Mota-Engil Central Europe S.A., a wartość kontraktu wynosi 203,4 mln zł. Na tym odcinku również powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przewidziano budowę węzła Tarczyn Południe oraz 10 wiaduktów i kładki dla pieszych.
Wszystkie odcinki mają powstać w ciągu 34 miesięcy od dnia podpisania umowy, z wyłączeniem miesięcy zimowych. Nadzór inwestorski nad przebiegiem inwestycji pełni firma SAFEGE S.A.S.

(MIB)