Jak poinformował marszałek woj. podkarpackiego Władysław Ortyl, obwodnica Strzyżowa jest ważną inwestycją dla całego regionu. „Cały czas otwieramy się na południe Podkarpacia. Chcemy, aby w tym kierunku podróżowało się szybciej i bardziej komfortowo, ale mamy też świadomość, jakie znaczenie gospodarcze ma ta droga” - dodał.

Ortyl przypomniał, że zabiegi o powstanie trasy trwały wiele lat.
Obwodnica będzie częścią drogi wojewódzkiej nr 988 Babica–Strzyżów–Warzyce. Planowany termin zakończenia robót budowlanych to 31 października 2019 r. Koszt powstania trasy to prawie 99 mln zł. Drogę wybuduje Grupa Mostostal Warszawa, z którą podpisana została już umowa.

Inwestycja będzie realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. To wykonawca będzie musiał opracować pełną dokumentację projektową, uzyskać wszelkie wymagane decyzje oraz wykonać roboty budowlane. Oznacza to, że nie ma jeszcze konkretnych rozwiązań projektowych.

Przygotowanie i realizacja inwestycji w zakresie dróg publicznych. Komentarz
Patrycja Antoniak, Maksymilian Cherka, Filip Elżanowski, Krzysztof Andrzej Wąsowski
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł



Program funkcjonalno–użytkowy, na podstawie którego został ogłoszony przetarg, stanowi koncepcję – zawiera jedynie ogólne założenia dotyczące budowy obwodnicy, które podczas opracowywania dokumentacji projektowej mogą ulec zmianie.

Wyzwaniem dla wykonawcy będzie teren, na którym powstanie droga, bo jest to dolina Wisłoka, obszar zalewowy o skomplikowanej budowie geologicznej, miejscami występują też osuwiska. W sumie powstać ma ok. 25 obiektów inżynierskich, w tym m.in. pięć mostów (trzy na Wisłoku i po jednym obiekcie przez: rzekę Stobnica i potok Różanka) oraz wiadukty drogowe i przepusty. (PAP)