Strona główna » Wiedza » Rynek » Polacy stają się wymagającymi klientami na rynku nieruchomości

Polacy stają się wymagającymi klientami na rynku nieruchomości

30.11.17

W ubiegłym roku najszybciej znajdowały nabywców mieszkania trzypokojowe o powierzchni 54 m2 za niecałe 250 tys. zł. Kawalerki interesowały wąskie grono inwestorów w nieruchomości na wynajem bądź szukających swojego pierwszego M. Nabywcy zwracają uwagę przede wszystkim na lokalizację, miejsce postojowe i balkon. Klienci szukają też zamkniętych osiedli, które zwiększają poczucie bezpieczeństwa. 

articleImage: Polacy stają się wymagającymi klientami na rynku nieruchomości fot. Thinkstock

Potwierdzają to analizy Open Finance oparte na danych Głównego Urzędu Statystycznego, z których wynika, że w ubiegłym roku mieszkania trzypokojowe stanowiły 41% wszystkich sprzedanych lokali. Dwupokojowe lokale odpowiadały za jedną trzecią (35%) transakcji. Jak wyliczyli analitycy, tylko 6% lokali sprzedanych w ubiegłym roku stanowiły kawalerki.

Niewielkie mieszkania cieszą się przede wszystkim zainteresowaniem osób młodych, które kupują swoje pierwsze mieszkanie, oraz inwestorów, którzy – zniechęceni niskim oprocentowaniem lokat – lokują kapitał w nieruchomościach na wynajem.

Większe mieszkania, co najmniej 4-pokojowe, stanowiły w ubiegłym roku 18% wszystkich transakcji na rynku mieszkaniowym.

Ponieważ zarówno popyt, jak i podaż utrzymują się na wysokim poziomie, nabywcy mogą znaleźć mieszkanie ściśle dopasowane do swoich oczekiwań. Podstawowym wymogiem jest lokalizacja, a także bezpieczeństwo. Stąd popyt na lokale w zamkniętych, monitorowanych osiedlach z ograniczonym dostępem i własną, wewnętrzną ofertą handlowo-usługową.

W przypadku mieszkań z rynku pierwotnego nabywcom łatwiej jest znaleźć wymarzone mieszkanie lub dostosować do własnych potrzeb. W przypadku rynku wtórnego i starszego budownictwa taki remont jest zwykle albo niemożliwy, albo nieopłacalny.

Źródło: Newseria, stan z 30.11.2018 r.

Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

Zapisz się na newsletter
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE