Strona główna » Wiedza » Aktualności » Raport: kupując mieszkanie kierują się ceną i lokalizacją

Raport: kupując mieszkanie kierują się ceną i lokalizacją

11.10.17

Polacy kupując mieszkania kierują się przede wszystkim jego lokalizacją i ceną - wynika z raportu ARC Rynek i Opinia. Dodano, że 84 proc. respondentów, którzy kupili mieszkanie sprawdzało wiarygodność dewelopera.

articleImage: Raport: kupując mieszkanie kierują się ceną i lokalizacją fot. Thinkstock

"Cena i lokalizacja mieszkania to najważniejsze kryteria wyboru mieszkania. Obydwa te kryteria w istotny sposób na siebie wpływają" - wynika z zebranych danych. Z kolei, trzecim najważniejszym kryterium wyboru jest wielkość mieszkania i liczba pokoi.

Z raportu wynika także, że osoby kupujące mieszkania korzystają z rabatów - najpopularniejszy był rabat od całkowitej ceny mieszkania. Jednak blisko połowa osób, które kupiły mieszkanie przyznaje, że nie korzystała z żadnej oferty promocyjnej.

84 proc. respondentów, którzy kupili mieszkanie sprawdzało wiarygodność dewelopera. Najczęściej sprawdzali wiarygodność poprzez dokładne zapoznanie się z treścią umowy (58 proc.) oraz sprawdzanie opinii w internecie, głównie na forach (50 proc.).

Z badania wynika, że Polacy na etapie planowania zakupu mieszkania chcą sprawdzić wiarygodności dewelopera na podstawie m.in. prawa własności gruntu, planów zagospodarowania terenu, pozwoleń na budowę do gruntu.

Jak wskazała, cytowana w raporcie, Agnieszka Doktorska z ARC Rynek i Opinia, "w rzeczywistości jednak znacznie niższy odsetek kupujących rzeczywiście sprawdza deweloperów tak dokładnie". "Najczęściej kupujący ograniczają się do dokładnego przeczytania umowy oraz do sprawdzenia opinii w internecie. Może to świadczyć o dość dużym poziomie zaufania w stosunku do deweloperów" - oceniła.

Badanie zostało zrealizowane metodą ankiet internetowych CAWI na próbie 510 osób, które kupiły mieszkanie/dom na rynku pierwotnym oraz które zamierzają kupić mieszkanie na rynku pierwotnym lub wtórnym do końca 2018 roku.

ARC Rynek i Opinia od 25 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej. (PAP)

autor: Katarzyna Fiuk

edytor: Anna Mackiewicz

11.10.17
Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

Zapisz się na newsletter
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE