Trwają przygotowania do budowy dużej obwodnicy Warszawy. Głównym powodem jest to, że obecna obwodnica już teraz w szczytach natężenia ruchu jest bardzo mocno obciążona. Jak wskazuje resort, Generalny Pomiar Ruchu, który został przeprowadzony w 2015 r. zanotował na moście Grota Roweckiego ponad 140 tys. pojazdów. Podkreślono, że jest to wartość średniego dobowego rocznego ruchu, ale notowane są także wzrosty do 200 tys. pojazdów. Ponadto robi się także tłoczno na zachodnim wylocie z miasta i zachodnio-południowej obwodnicy w ciągu drogi S2.

- W ciągu kilku lat Warszawa będzie miała swoją pełną obwodnicę, ale już dziś wiemy, że ona nie wystarczy. Dlatego przygotowujemy się do budowy tzw. trasy A50, czyli dużej obwodnicy Warszawy, która będzie przebiegać kilkadziesiąt kilometrów od stolicy - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Rozpoczęły się prace analityczne. Przeprowadzona zostanie analiza optymalnego oddalenia obwodnicy od granic miasta i jej powiązań z istniejącymi i planowanymi drogami. - GDDKiA rozpoczęła prace analityczne dotyczące budowy Dużej Obwodnicy Warszawy. W pierwszej kolejności przeprowadzona zostanie analiza wskazująca na optymalne oddalenie wariantów przyszłej obwodnicy od granic administracyjnych miasta oraz miejsca ich możliwych powiązań z istniejącą i planowaną siecią dróg. Uwzględnione zostanie również skomunikowanie z planowanym Centralnym Portem Komunikacyjnym – podkreślił wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz.

Następnie w planach jest wykonanie uproszczonej prognozy ruchu. Jej wyniki pokażą przyszłe, szacunkowe natężenie ruchu. Jak wskazuje resort infrastruktury, "wielopłaszczyznowa analiza będzie podstawą do określenia klasy i przekroju planowanej obwodnicy". W tym samym czasie, poszczególne elementy sieci zostaną poddane wstępnej analizie ich oddziaływania na środowisko przyrodnicze i mieszkańców. Powyższe, w ocenie resortu " pozwoli na wskazanie stref wyjątkowo wrażliwych dla mających powstać poszczególnych elementów dużej obwodnicy stolicy". Analiza pokaże warianty korytarzy obwodnicy, które następnie trzeba będzie poddać dalszym pracom planistycznym. 

Więcej informacji i narzędzi znajdziesz w programie
Serwis Budowlany
Bądź na bieżąco ze zmianami prawnymi i korzystaj z aktualnych materiałów