Stowarzyszenie zwróciło się do burmistrza z wnioskiem o ustosunkowanie się do kwestii podwyżek opłat za centralne ogrzewanie w gminnych lokalach mieszkalnych.

W odpowiedzi organ gminy zawiadomił wnioskodawcę, że żądane dane nie mogą zostać uznane za informacje publiczne.

Stowarzyszenie wniosło skargę na bezczynność burmistrza.

W ocenie WSA uzyskania opinii organu na temat prowadzonej polityki mieszkaniowej przez kierownictwo spółki w zakresie podwyżek opłat za centralne ogrzewanie, nie można było uznać za informację publiczną.

Sąd podkreślił, iż informacja publiczna powinna odwoływać się do faktów, realnie istniejących w zasobach określonego podmiotu.

Poznaj Linie Orzecznicze Lex >>>

Odnoszenie się do kwestii wzajemnych relacji między członkami a organami spółki, czy też interpretowanie przepisów ustawowych związanych z tego rodzaju sprawami, zmierza w istocie do rozstrzygnięcia przez organ sporu między wskazanymi podmiotami, a nie do udzielenia informacji o sprawach publicznych.

W związku z tym, że zakres żądanych informacji nie odnosił się do danych publicznych organ, do którego zwrócono się o ich udostępnienie zobowiązany był do poinformowania o tym fakcie wnioskodawcy – wyjaśnił sąd.

Na podstawie:
Wyrok WSA we Wrocławiu z 9 czerwca 2016 r., sygn. akt IV SAB/Wr 96/16, nieprawomocny  

Serwis Budowlany
Artykuł pochodzi z programu Serwis Budowlany
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami